Bitter tantskrutt!!

Bara för att man är en gammal tant måste man då vara bitter för att man just är en gammal tant!?

Här om dagen när jag åkte från Sandhamn och hade gått på båten och stod å rotade lite i min väska hör jag en tant harkla sig bakom mig, så jag vänder mig om och säger förlåt om jag står i vägen. Hon säger jaaa nu ser du inte ut att ha så brottom annat var det när du nästan sprang omkull mig när du gick på båten. Hon såg ju ut att inte ens vara på väg att kliva på båtjäveln, men jag bad iallafall om ursäkt tre gånger, men sa det bestämt för jag tänkte inte ta någon skit av en bitter skruttant.

Jag blir så trött! Kan man inte bara vara glad och lycklig över att man levt ett gött liv (för det måste man ju ha gjort om man har hur på S-hamn). Hon är ju för tusan pensionär, ledig! Hallå, ledig!!

Vägra bli bitter! Jag tänker inte bli bitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0