Doften att vara nära

Kunde knappt sova en blund i natt. Småsussade och vaknade hela tiden, tror att det kanske berodde på att jag var lite hungrig men man går ju knappast upp mitt i natten för att trycka i sig en macka.
Sov senare på både bussen och båten ut till Sandhamn.
Var tillbaka på jobbet efter min minisemester i Oslo. Gladare, positivare och fnissigare än på länge myste jag omkring i baren.

Grattis Molle kära vännen min som blev 24 år idag. Tror att han firar på Empans och Malins kräftis fest som jag tyvärr inte kunde gå på. Hoppas han har en superfet kväll.


Själv ska jag lägga huvudet istället för fötterna på kudden och drömma om rosor, rosa hjärtan, mjuka moln och doften att vara nära någon annan. Smutt!!
Allvarligt, doften av någon annan tätt intill kan ju typ vara helt berusande. Eller känslan i fingertopparna när man stryker någons varma hud över ryggen. Närhet är så galet viktigt för "må bra" känslan. Oftast räcker bara en kram av en vän eller mamma. Beröring är livskvallitet och där sätter jag punkt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0