Tjock åsna springer till bussen

Fan vad jag hatar att springa till bussen. Man blir svettig och känner sig klumpig. Jag springer var enda jävla gång till bussen.
Pappa brukar säga att jag borde vara ute i bättre tid men då säger jag bara att det inte är min grej, stress det är vad jag är.
Iallafall så sprang jag som vanligt till bussen idag, alltid när jag ska ut till Sandhamn också och har väska som inte går att dra igen blixtlåset på samt datorväska.
Precis när bussen kommer ramlar alla prylar ur väskan så jag raffsar ihop allt (för hoppningsvis) och knör mig på bussen som en åsna. Sätter mig längst fram för att undvika alla passagerares ögonkontakt. Svettas som en gris och blir arg på mig själv att jag än en gång är tidsoptimist.
Konstigt att jag inte missar bussen oftare. Tror jag vet varför jag hellre stressar än går 5 min tidigare, jag hatar att vänta... typ som att det är att kasta bort tid.

Var hemma hos min söta Farmor vid lunchtid. Hon blev 93 år idag. Hon hann berätta för mig att hon ser dåligt ungefär 20 gånger och att hon hade släkt i Oslo förr i tiden och att hon då brukade åka på semester till deras hytter. Tror jag hört den storyn lätt 50 gånger, standard samtalet när jag är hemma hos henne. Annars är hon klar i huvet. Stackarn sa att hemtjänsten hade varit där och lämnat mat och att den var så äcklig att hon inte kunde äta sörjan så hon slängde den. Vilken tur att jag hade med rostbiff och potatissallad :)

Hade middagsdejt med Per nu när jag kom ut till Ön, men han var inte hemma när jag kom och när jag ringde satt han på tåget i riktning mot Örebro för att hämta sin nya Iphone. Öööh tack Per! Ringde Emil och avtalade middag istället.
Hehe över till något helt annat, blev ett lite pinsamt möte när jag klev av båten i hamnen, så jävla typiskt man kan fan lukta det till sig innan. Mina känna på mig känslor tar aldrig fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0