Kärleken till Oslo

Nyss hemkommen från världens bästa stad nummer två. Ja kan ni gissa, Oslo, Norges sköna böna huvudstad. Jo men visst, solen skiner inte alltid där, det regnar en jävulskt massa regndroppar, frillan blir kalasförstård och det dricks en herrans massa öl. Men det går inte att göra annat än att älska stan. Jag har en massa kärlek till övers för Oslo.

Vad har hänt? En massa, självklart alltid drama som vanligt. Vilken jävla otur att man redan är hemma igen. Jobbet kallar som vanligt imorgon. Ut med mig bland kobbar och skär igen.

Nu prövar jag igen som så många gånger förr att ändra mitt livstänk, så himla dunderviktigt att komma på sig själv att man inte är den mest positiva alla stunder när det handlar om kärlek eller vad det nu kan vara. Självklart kan man inte vara gladaste snögubben i världen alla dagar i veckan men man kan ju försöka vara nöjd och lycklig över det man har istället för att deppa ner sig över ting man inte vet något om. Nu var jag bra luddig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0